Архів

Друк

Децентралізація реєстраційних послуг

З 1 січня 2016 року планується здійснити передачу на місця повноважень у сфері державної реєстрації бізнесу та прав на нерухомості.

Про це повідомила  начальник Головного територіального управління юстиції у Полтавській області Ірина Пашко.26 листопада Парламент у другому читанні ухвалив розроблений Міністерством юстиції за участі представників всіх фракцій коаліції та громадських активістів пакет законів із децентралізації та демонополізації реєстраційних послуг.

Головним завданням було забезпечити громадян правом вільного вибору того, хто буде проводити реєстраційну дію.

Прийняття законопроекту є стратегічним рішенням, що дозволить нашим громадянам проводити реєстрацію бізнесу в будь-якому куточку України, а нерухомості – в межах області.

Окрім того, для збільшення конкуренції органи юстиції передають реєстраційні функції не лише місцевій владі, а й приватним нотаріусам.

В такому разі ми отримаємо понад 7000 мініадміністративних центрів в кожному куточку України.

Цими законопроектами передбачено дуже багато новацій, зокрема:

1) передача функцій з державної реєстрації виконавчим органам сільських, селищних, міських рад (у тому числі об'єднаних територіальних громад), місцевим держадміністраціям, нотаріусам та акредитованим суб’єктам;

2) здійснення перерозподілу надходжень державного та місцевих бюджетів;

3) уніфікація процедур державної реєстрації нерухомості та бізнесу;

4) запровадження принципу екстериторіальності у межах області;

5) запровадження можливості подачі електронних документів для проведення реєстраційних дій у сфері нерухомості усіма суб’єктами;

6) скорочення переліку документів, що подаються для державної реєстрації нерухомості та бізнесу (у тому числі за рахунок їх отримання в електронній формі від державних органів);

7) запровадження дворівневої системи адміністративного оскарження рішень державних реєстраторів;

8) запровадження відповідальності суб’єктів державної реєстрації за порушення у сфері державної реєстрації прав;

9) запровадження нової системи розрахунку розмірів адміністративного збору за проведення державної реєстрації нерухомості та бізнесу:

– кошти, отримані за послуги з державної реєстрації, що надаватимуться виконавчими органами сільських, селищних та міських рад надходитимуть до відповідних місцевих бюджетів;

– кошти, отримані за послуги з державної реєстрації, що надаватимуться державними адміністраціями надходитимуть до Державного бюджету України;

– кошти, отримані за послуги з державної реєстрації, що надаватимуться нотаріусами та акредитованими суб'єктами, у розмірі 40% надходитимуть до Державного бюджету України.

Отже, разом із повноваженнями на місця буде передано і кошти, які українці сплачуватимуть за отримані послуги.

Це близько 1 млрд. грн., які місцева влада зможе використати не лише на розвиток послуг, а й на ремонт доріг, дитячих садків, шкіл та лікарень.

Завдяки прийняттю цих законів українці отримають якісний та комфортний сервіс.

Схожі матеріали:

Поділіться з друзями:   

Останні новини