Архів

Друк

Не соромтеся цікавитися, чи повірені у продавця ваги

Практично щодня кожному з нас доводиться купувати той чи інший товар «на вагу», тож щоразу ми ризикуємо стати жертвою обважування.

І хоча на перший погляд нестачу 20-30-ти чи то й 100 грамів під час покупки не помітиш, так само, як і сотня кілограмів «не зробить погоди», коли йдеться про багатотонний вантаж, якщо користуватися послугами недобросовісних продавців постійно, за рік набіжить дуже відчутна для Вашого бюджету сума. Саме тому відповідно до Закону України «Про метрологію і метрологічну діяльність» усі ваги, які використовуються під час торгівельно-комерційних операцій, підлягають обов’язковій повірці один раз на рік. Якщо зважувальний пристрій не пройшов цю процедуру, він не повинен бути допущеним до експлуатації.

В суспільстві склалася думка, що електронні ваги гарантують покупцеві чесне зважування. Миттєвий результат на табло, неможливість вплинути на нього за допомогою магніта чи спеціальних «полегшених» гирь, вселяють у споживача впевненість, що обману тут аж ніяк бути не може. Та це не зовсім так, хоча можливостей ошукати Вас за допомогою механічних вагів значно більше, все ж знаходяться умільці, яким вдається переналаштувати й електронний зважувальний пристрій з вигідною для продавця похибкою. До того ж, будь-якій техніці за час багаторічної експлуатації властиво виходити з ладу і це далеко не завжди відразу помітно «неозброєним оком». Більше того, нелегально ввезені на територію України ваги, можуть не відповідати ні санітарно-гігієнічним вимогам, ні вимогам по техніці безпеки. Іх доволі часто виготовляють з токсичних матеріалів, а конструкція деяких виробів не гарантує захист людини від дотику до струмопровідних частин і є небезпечною для життя користувачів.

Тож пам’ятайте, усі ваги, які використовуються у торгівлі, повинні успішно пройти державні випробування, після чого вони заносяться до Державного реєстру засобів вимірювальної техніки, допущених до використання в Україні. При цьому на маркування наносять спеціальний знак держреєстру у вигляді великої букви «С» та маленької букви «у».

Ну і звичайно ж, добросовісний господар торгівельного закладу ніколи не стане уникати повірки, якщо йому нічого приховувати від своїх клієнтів. На електронних вагах  повірочне клеймо ставиться знизу і якщо у споживача виникають сумніви у достовірності результатів зважування, його зобов’язані йому продемонструвати.

Пересвідчитися, чи повіреним зважувальним пристроєм користується продавець, можна, якщо придивитися, чи є на вагах пломба з відтиском повірочного тавра. На ній має зазначатися й дата останньої повірки. Пломба – це не просто наочне підтвердження того, що ваги перевірялися на точність, вона ще й закриває доступ до механізму їх переналаштування. Тому обважувати покупців з допомогою такого пристрою вже не так просто.

Отже, запам’ятайте, на боковій поверхні будь-яких «правильних» вагів має бути табличка з обов’язковим зазначенням компанії-виробника, заводського номеру, року випуску, ціни повірочної поділки, найвищої межі зважування «Мах = …», знаку держреєстру. Крім того, повірені ваги повинні бути опломбовані, пломба має бути цілісною, відтиск тавра чітким, а строк його дії не перевищувати один рік. Під час проведення зважування Вам чітко має бути видно всі цифри на табло.

Не бійтеся відстоювати свої права: при можливості переважуйте товар на контрольних вагах та беріть товарний чек. У випадку обважування необхідно звертатися в держінспекцію з питань захисту прав споживачів. Якщо при розгляді скарги, факт обважування буде підтверджено, це є підставою для звернення скаржника до суду. В разі доведеного обважування продавець зобов’язаний повернути Вам гроші. Згідно чинного законодавства (частина 1 статті 155 Кодексу України про адміністративні правопорушення) обважування покупців карається штрафними санкціями у розмірі від 2 до 15 неоподаткованих мінімумів, це від 34 до 255 гривень.

Тим же, хто прагне впродовж багатьох років успішно займатися торгівельною діяльністю, варто пам’ятати, що значно вигідніше користуватися повіреним обладнанням, ніж через власну недалекоглядність втратити довіру своїх потенційних клієнтів, назавжди зіпсувавши свою репутацію.

Поділіться з друзями:   

Додати коментар

Захисний код
Оновити

Останні новини